Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 16 grudnia 2012

Lewe prawo (268)


RODZICE I PRAWO
 
DO PRYWATNOŚCI ICH DZIECI
 
   U mnie w domu jest tak, że z rana ja wolę włączyć radio, a moja Ewa - telewizor. W osobnych pomieszczeniach, ma się rozumieć.

   14.12.2012 wymieniliśmy się takimi informacjami:

   - Słyszałaś? Główny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych wystąpił do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem, aby uczniowie w wieku powyżej 18 lat mogli zastrzec dostęp swoich rodziców do ocen szkolnych, bo dotychczasowa jawność, na mocy resortowego rozporządzenia, stopni z poszczególnych przedmiotów jest sprzeczna z konstytucyjnym prawem obywatela do prywatności.

   - A wiesz, co ja usłyszałam? Konstytucja konstytucją, ale na podstawie regulaminu samorządu Politechniki Łódzkiej studentka i student bez ślubu mogą mieszkać razem w uczelnianym akademiku pod warunkiem, że otrzymają na to pisemną zgodę rodziców.

   Rozbawieni nawzajem, zarazem odetchnęliśmy z ulgą. Nas i syna Łukasza przynajmniej te absurdy już dawno nie dotyczą…


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz